چگونه با الکل لاک را پاک کنیم؟

چگونه با الکل لاک را پاک کنیم؟

لاک زدن یکی از روش‌هایی است که روی زیبایی ناخن‌ها و دست‌ها تاثیر بسزایی دارد. پاک کردن لاک با استفاده از روش‌های متفاوتی انجام می‌شود و معمولا کار چندان آسانی نیست. یکی از رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین روش‌ها برای پاک کردن لاک، استفاده از استون است. اما به دلیل ضررهایی که استون دارد، بسیاری از افراد از روش‌های دیگری برای پاک کردن لاک‌های خود استفاده می‌کنند. در مطلب پیش رو به بررسی نحوه پاک کردن لاک با الکل می‌پردازیم و و فرا می‌گیریم که چگونه با الکل لاک پاک کن بسازیم.

پاک کردن لاک با الکل

پاک کردن لاک با الکل

یکی از بهترین مواد برای پاک کردن لاک، الکل ایزوپروپیل و دیگرمحصولات حاوی الکل یا اتیل گلیکول هستند. با افزایش غلظت الکل در این محلول‌ها، لاک‌های شما آسان‌تر پاک می‌شوند. همچنین برخی از محصولات دارای الکل که می‌توان از آنها برای پاک کردن لاک استفاده کرد عبارتند از :

  • عطر
  • ضد عفونی کننده دست
  • دئودورانت
  • ضدعفونی کننده سطوح

جهت پاک کردن لاک با استفاده از مواد فوق تنها کافی است ناخن‌ها را به مدت 20 دقیقه در آب گرم قرار دهید و سپس با استفاده از یک تکه پنبه که به ضد عفونی کننده دست آغشته شده است ناخن‌ها را مالش دهید تا لاک از روی آنها برداشته شود.

چگونه با الکل لاک پاک کن بسازیم؟

چگونه با الکل لاک پاک کن بسازیم؟

پاک کردن لاک ناخن، به ویژه هنگامی که لاک پاک کن در دسترس نیست میتواند به یک چالش تبدیل شود. اما خوشبختانه یکی از موثرترین روش‌ها برای پاک کردن لاک، استفاده از الکل به ویژه اتانول یا ایزوپروپیل است. در ادامه به معرفی روش‌های پاک کردن لاک با الکل می پردازیم.

جهت پاک کردن لاک‌ها به تهیه مواد زیر و انجام مراحلی که در ادامه گفته می‌شود نیاز است :

مواد لازم:

  • الکل ایزوپروپیل (70% یا 90%)
  • پد پنبه‌ای
  • لوسیون یا کرم مرطوب کننده

 

مرحله اول: آماده کردن ناخن‌ها

در اولین قدم ناخن‌هایتان را کاملا تمیز و خشک نمایید. این امر موجب می‌شود که الکل با سطح لاک به خوبی تماس پیدا کند و تاثیرگذاری آن افزایش یابد.

 

مرحله دوم: استفاده از الکل

مقدار کافی از الکل را روی یک پنبه یا پد پنبه‌ای یا یک تکه پارچه نرم بریزید. سپس این پد یا پارچه را که به الکل آغشته است روی ناخن‌های خود بکشید. بهتر است چند ثانیه پد را روی ناخن خود نگه دارید تا باعث نفوذ الکل در لاک شود و آن را نرم کند.

 

مرحله سوم: پاک کردن لاک

پد را با حرکات دایره‌ای و کمی فشار روی ناخن‌های خود بمالید تا لاک کم کم از روی ناخن‌هایتان پاک شود. اگر لاک کاملا پاک نمی‌شود، این مرحله را تکرار کنید و میزان بیشتری از الکل را به پد خود بیفزایید.

 

مرحله چهارم: تمیز کردن ناخن‌ها

پس از اینکه لاک‌ها از روی ناخن‌هایتان پاک شدند، ممکن است روی ناخن‌های شما کمی الکل یا خشکی باقی مانده باشد. شما می‌توانید با شستشوی دست‌ها و استفاده کردن از روغن‌هایی مانند روغن زیتون یا نارگیل از خشکی ناخن‌های خود جلوگیری کنید.

پس از استفاده از این روغن‌ها دست‌های خود را بشویید و از کرم مرطوب کننده یا لوسیون استفاده کنید. این امر موجب می‌شود تا ناخن‌ها و پوست دستان شما نرم و مرطوب بماند.

شایان ذکر است اگر قصد خرید الکل برای برای ساختن لاک پاک کن دارید توصیه ما این است خرید عمده اتانول خوراکی انجام دهید تا با صرف هزینه کمتر الکل بیشتری بگیرید، برای اینکار با واحد کارشناسی مجموعه شیمیایی کاسیت تماس بگیرید.

شماره تماس واحد کارشناسی مجموعه فروش الکل شیمیایی کاسیت: 09125265076 – 02144828491

سخن پایانی

پاک کردن لاک با الکل به عنوان یک روش جایگزین جهت پاک کردن لاک ناخن، یک روش ساده و موثر است که می‌توانید به راحتی آن را در خانه انجام دهید. با رعایت کردن نکات لازم و مراقبت از ناخن‌ها پس از استفاده کردن از الکل، می‌توانید لاک ناخن را بدون نیاز به پاک کننده های شیمیایی پاک کنید و به حفظ سلامت ناخن‌های خود کمک کنید.

 

پاسخ به سوالات متداول درباره پاک کردن لاک با الکل

آیا پاک کردن لاک با الکل ضرر دارد؟

بله، استفاده مکرر از الکل برای پاک کردن لاک می‌تواند به ناخن‌ها آسیب برساند و باعث خشکی، پوسته‌پوسته شدن و تغییر رنگ آن‌ها شود. الکل چربی‌های طبیعی ناخن را از بین می‌برد و باعث تضعیف آن‌ها می‌شود.

آیا می‌توان از الکل طبی برای پاک کردن لاک استفاده کرد؟

الکل طبی معمولاً غلظت کمتری نسبت به الکل سفید دارد و می‌تواند برای پاک کردن لاک استفاده شود، اما ممکن است به اندازه الکل ایزوپروپیل موثر نباشد.

آیا باید قبل از استفاده از الکل، ناخن‌ها را خیس کنیم؟

خیر، نیازی به خیس کردن ناخن‌ها قبل از استفاده از الکل نیست.

آیا استفاده از الکل برای پاک کردن لاک باعث زرد شدن ناخن‌ها می‌شود؟

بله، استفاده مکرر از الکل می‌تواند باعث زرد شدن ناخن‌ها شود.

آیا استفاده از الکل برای پاک کردن لاک باعث شکنندگی ناخن‌ها می‌شود؟

بله، الکل می‌تواند ناخن‌ها را خشک و شکننده کند.

آیا می‌توان از الکل برای پاک کردن لاک از روی لباس استفاده کرد؟

بله، می‌توانید از الکل برای پاک کردن لکه‌های لاک از روی لباس استفاده کنید، اما بهتر است ابتدا روی یک قسمت کوچک از لباس تست شود.

آیا الکل برای پاک کردن لاک ژل مناسب است؟

خیر، برای پاک کردن لاک ژل باید از محلول مخصوص لاک ژل استفاده شود.

آیا الکل برای پاک کردن لاک کاشت مناسب است؟

خیر، برای پاک کردن لاک کاشت باید به سالن زیبایی مراجعه کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

چگونه با الکل لاک را پاک کنیم؟
افزودن الکل به بنزین برای افزایش کارایی
کاربردهای الکل در صنعت
تاثیرات منفی مصرف الکل بر سلامتی انسان
متانول چیست و چه کاربردی دارد؟
نحوه تشخیص متانول از اتانول

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران یافت آباد بلوار معلم جنب مظفری پلاک ۳۹۵
  • شماره تماس: 09125265076
  • info@casitshimi.com
× گفتگوی آنلاین