پخش و فروش عمده الکل

تلفن تماس: 09125265076

 

راهنمای خرید الکل طبی در تهران

راهنمای خرید الکل طبی در تهران

در این مقاله قصد داریم به معرفی الکل طبی یا همان اتانول بپردازیم زیرا به دلیل ارتباط این ماده با سلامتی انسان لازم است حساسیت ویژه‌ای در خرید و استفاده از این نوع الکل صرف کنیم، در نتیجه در ادامه ضمن معرفی تخصصی الکل طبی، راهنمای خرید آن را نیز به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

الکل طبی یا اتانول چیست؟

الکل دارای دو مدل طبی و صنعتی است و همانطور که نام آن‌ها مشخص است یکی در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگری در پزشکی. الکل طبی دارای درصدهای مختلفی است که این درصدها میزان خلوص آن را نشان می‌دهند.
کاربرد الکل طبی در پیشگیری و درمان و حتی مراقبت‌های پس از درمان بیماری خلاصه می‌شود و این بدان معناست که استفاده از الکل طبی جهت تمیز کردن سطوح و لوازم و وسایل از عوامل بیماری‌زا مورد استفاده قرار می‌گیرد تا میکروب‌ها و ویروس‌ها منجر به ایجاد یا انتقال بیماری نگردند.

معرفی الکل طبی و ویژگی‌ها و کاربردهای آن تنها در این موارد خلاصه نمی‌شود به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم برای آشنایی بهتر و بیشتر با این ماده در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با انواع الکل طبی، نکات خرید و نحوه قیمت‌گذاری آن نیز آشنا شوید.

 

انواع الکل طبی

برای دسته‌بندی انواع الکل طبی می‌توان به میزان خلوص آن اشاره نمود که در درصدهای مختلفی تولید می‌شوند و هر یک شدت پاک‌کنندگی و ضدعفونی‌کنندگی متفاوتی دارند که قوی‌ترین آن‌ها الکل طبی 96 درصد است. چنانچه درصد الکل طبی کمتر از 70 باشد استفاده از آن جهت ضدعفونی کردن مفید واقع نخواهد شد، زیرا ترکیبات آن به اندازه کافی قوی نیست که بتواند در آلودگی‌ها نفوذ کند و آن‌ها را از بین ببرد.

استفاده از الکل صنعتی به عنوان جایگزین الکل طبی

ترکیبات اولیه الکل طبی و صنعتی مشابه یکدیگر است و در واقع هر دو همان اتانول یا الکل اتیلیک هستند اما به علت برخی دلایل که یکی از آن‌ها عدم سوء‌استفاده از این الکل‌ها به جای یکدیگر است، کارخانجات تولیدی الکل صنعتی اقدام به افزودن موادی به اتانول نموده‌اند تا الکل طبی و الکل صنعتی تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند مثلا به اتانول مواد سمی و بدبوکننده مثل متانول یا عرق چوب و مواد رنگ‌کننده مثل پریدین افزوده‌اند.

درصد الکل طبی نشان‌دهنده چیست؟

همانطور که عنوان کردیم درصد الکل در واقع همان خلوص الکل را نشان می‌دهد به این صورت که الکل دارای درصدهای ۹۶، ۷۰ و … است. حال این عددها نشان دهنده چه چیزی هستند؟
الکل طبی با خلوص ۹۶ درصد یعنی اینکه ۹۶ درصد این محلول را اتانول تشکیل داده و مابقی آب است. پس درصد الکل نشان‌دهنده میزان اتانول موجود در آن و در نتیجه قدرت الکل است.

پس توجه داشته باشید که نیاز شما پس از خرید الکل طبی در صورتی به درستی برطرف می گردد که درصد الکل خود را به درستی انتخاب کرده باشید، زیرا درصدهای مختلف الکل طبی برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و عدم توجه به این مسئله در خرید الکل طبی ممکن است شما را در رفع نیازتان با مشکل مواجه سازد.
پس می‌توان اینگونه عنوان کرد که افزودن آب به اتانول باعث ایجاد قابلیت‌‌ها و کاربردهای متفاوت در الکل می‌گردد.

نکات خرید الکل طبی در تهران

نکات خرید الکل طبی در تهران

  •  مشخص کردن نوع الکل طبی و ویژگی‌های آن، زیرا الکل طبی با توجه به نوع ماده فعال و درصد آن ماده، ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی خواهد داشت.
  •  توجه به اصالت کالا و خرید از مراکز معتبر که دارای انواع مختلف اتانول طبی در حجم‌ها و درصدها و برندهای متفاوت هستند.
  •  الکل طبی دارای دو نوع ۹۶ درصد و ۷۰ درصد جهت ضدعفونی است پس هنگام خرید به میزان درصد آن توجه کنید تا کارایی لازم از خرید الکل طبی را کسب کنید.
  •  توجه داشته باشید که خرید الکل طبی در تهران و سایر نقاط به صورت بشکه‌ای انجام نمی‌گیرد و به علت مصرف آزمایشگاهی و پزشکی در حجم‌های محدودتری قابل خریداری هستند.
  •  یکی از درگاه‌های مطمئن برای خرید الکل طبی شرکت‌های تولید کننده هستند که محصولاتشان را به صورت جزئی و عمده و تضمینی به فروش می‌رسانند.
  •  در هنگام خرید به مشخصات درج شده روی لیبل محصول دقت کنید تا ابهامی در خصوص ویژگی‌ها و کارایی آن برایتان پیش نیاید.
  •  انجام تحقیق و بررسی پیرامون قیمت الکل طبی که به صورت لیتری اعلام می‌شود تا بدین ترتیب در دام سودجویان و گران فروشان گرفتار نشوید.
  •  از توجه به رنگ اتانول نیز غافل نشوید و هرگز اتانول صنعتی را برای ضدعفونی کردن انتخاب نکنید. رنگ اتانول صنعتی کمی زرد یا قرمز است و از این طریق می‌توان به شکل ظاهری آن را تشخیص دهید در صورتی که اتانول طبی سفید است.
  •  از میزان خلوص اتانول نیز اطمینان حاصل کنید. اتانولی از خلوص بالاتری برخوردار است که میزان آب ترکیب شده با ماده شیمیایی آن کم باشد. توجه به میزان درصد الکل بسیار مهم بوده چرا که استفاده از الکل با درصد بالا ممکن است منجر به مرگ گردد.

قیمت خرید الکل طبی در تهران

اتانول یا همان الکل طبی به علت تنوع بالا و کاربردهای مختلف از قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردار است و به همین دلیل برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها باید به مراکز یا سایت‌های خرید این محصول یا مراکز اعلام قیمت شرکت‌های تولیدکننده یا وارد کننده الکل طبی مراجعه کنید.
در نتیجه می‌توان اینگونه بیان کرد که نوسان قیمت خرید الکل طبی در تهران ناشی از فاکتورهای زیر است:

  •  چگالی و غلظت الکل
  •  میزان خلوص الکل
  •  حجم موردنظر برای خرید
  •  کاربرد یا موارد استفاده از الکل
  •  فرمولاسیون ساخت الکل
  •  ترکیبات ماده فعال موجود در الکل و درصد آن
  •  برند محصول و خارجی یا داخلی بودن تولید آن
  •  نحوه بسته بندی محصول
  •  مقدار خرید که می‌تواند جزئی یا عمده باشد.

جمع بندی

الکل طبی انواع و درصدهای مختلفی دارد که شما باید براساس نیاز خود و قابلیت‌هایی که از آن انتظار دارید نسبت به انتخاب و خرید آن اقدام کنید و هرگز فراموش نکنید که در صورت غفلت از هر کدام از نکات ذکرشده هنگام خرید ممکن است خرید شما بیهوده تلقی شده و حتی در مواردی نیز خسارت‌های جانی و مالی نیز به همراه داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

سرکه تناژ و فله
تفاوت الکل طبی و صنعتی
قیمت الکل طبی به صورت عمده
چگونه الکل ضدعفونی بسازیم؟
عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل
خرید الکل ارزان

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اهواز، کیان آباد ، خیابان 28 شرقی ، پلاک 12
  • 090322225556
  • info@myco.net
× گفتگوی آنلاین