پخش و فروش عمده الکل

تلفن تماس: 09125265076

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل

عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل

بر خلاف تصور عموم، با توجه به این که الکل، ماده ای بسیار پرفایده و پر کاربرد است، قیمت بسیار مناسبی دارد و عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل، پرشمار نیستند. قیمت الکل در دهه گذشته چندان دستخوش تغییرات نبوده و با توجه به اینکه امروزه در داخل ایران فرایند ساخت و تولید این محصول انجام می‌شود، خوشبختانه تغییرات قیمت بر اثر تورم در این مورد جزء عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل نبوده است.
البته نوسانات ارزی بر قیمت الکل تاثیر گذار هستند، زیرا برخی ترکیباتی که در فرایند تولید الکل کاربرد دارند، از این مورد بی نصیب نیستند. اما این مورد به اندازه ای پررنگ نیست که جزء مهمی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل باشد.
به صورت کلی می توان چند مورد همگانی را از عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل دانست که در ابتدای این مطلب آنها را یادآوری می کنیم و در ادامه به شرح هرکدام از این عوامل تاثیر گذار بر قیمت الکل می پردازیم.

لیست عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل

  •  نرخ مصوب سازمان ها در قیمت الکل
  •  نوع الکل (الکل طبی و الکل صنعتی)
  •  مقدار الکل
  •  ظرف الکل
  •  درصد الکل
  •  فروشگاه و توزیع کننده الکل
  •  برند الکل

نرخ مصوب سازمان ها در قیمت الکل

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یک سازمان دولتی است که در سال ۱۳۵۴ تاسیس شده است و وظیفه این سازمان، بررسی و کنترل قیمت محصولات موجود در بازار و از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل است. از وظایف این سازمان است که از افزایش بی رویه قیمت ها و بهای محصولات پیشگیری کند تا تهیه کنندگان با مشکلات کمتری مواجه شوند.
روند کار این سازمان در اساس نامه آن تشریح شده است و این سازمان به صورت منظم با توجه به کیفیت محصولات و روند تولید محصولات، مثل عوامل تاثیرگذار گذار بر قیمت الکل، قیمت مشخصی برای محصولات گوناگون تعیین می کند. با مراجعه به سایت این سازمان و بخش مرجع قیمت کالا و خدمات، می توانید قیمت الکل‌های مختلف را مشاهده کنید. همچنین برای بررسی دقیق تر، می توانید فیلترهای گوناگون را نیز اعمال کنید تا جستجوی کامل تری انجام شود. در زمان نوشتن این مطلب، نرخ مصوب انواع الکل با توجه به کاربردی که دارند، در سایت این سازمان از چند ده هزارتومان تا چند میلیون تومان، متفاوت است.
نکته پایانی این بخش، اثرات وزارت خانه های مختلف بر تصمیم گیری این سازمان است که این مورد هم به صورت جزئی، از عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل است.

 نوع الکل

هنگام بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل باید توجه داشته باشیم که قیمت کدام نوع الکل را می خواهیم بدانیم، الکل طبی یا الکل صنعتی؟ الکل طبی یا اتانول، الکلی است که برای موارد بهداشتی و پزشکی استفاده می شود و الکل صنعتی یا متانول، از نوع کشنده است و موارد مصرف ان، در حوزه های مختلف صنعتی است. البته هر دو نوع این الکل ها، موارد احتیاط منحصر به فردی دارند و در صورت رعایت نکردن این موارد، مصرف کننده با خطر مواجه خواهد شد. الکل صنعتی قیمتی بسیار پایین تر از الکل طبی دارد و به وفور در بازارهای مختلف با قیمت های مختلف یافت می شود، اما این نکته نباید باعث شود که از این نوع الکل برای موارد پزشکی استفاده شود، چون به هیچ وجه اثرات درمانی و بهداشتی و خواص الکل طبی را ندارد و چه بسا باعث ضرر و زیان گسترده ای شود.

مقدار الکل

مقدار الکل

مقدار الکل، از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل است. الکل های مختلف طبی و صنعتی در مقادیر گوناگونی تولید و در بازار عرضه می شوند، واحد‌هایی مثل میلی لیتر،سی سی، لیتر، گالن، همگی برای اندازه گیری مقادیر الکل استفاده می شوند و طبیعتاً هر چقدر مقدار الکل بیشتر شود، قیمت و بهای آن نیز افزایش پیدا می کند‌.

ظرف الکل

الکل ها در ظروف گوناگونی نگهداری می‌شوند و سازندگان و تولیدکنندگان الکل، از ظروف مختلفی برای عرضه آنها استفاده می‌کنند. هر چند این مورد تاثیر و نقش پررنگی در عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل ندارد، اما یادآوری آن الزامی به نظر می‌رسد تا تهیه کنندگان بتوانند این مورد را هم در حساب و کتابی که می‌کنند لحاظ کنند.

برای استفاده از الکل های مخصوص ضدعفونی و الکل های بهداشتی، به راحتی می‌توان از ظروف مخصوص اسپری مایعات استفاده کرد، اما اگر درصد الکل بالاتر باشد، توصیه می‌شود از ظروف شیشه ای برای این منظور استفاده شود. نوع مخصوصی از ظروف که از آنها با عنوان پت (پلی اتیلن ترفتالات رایج ترین رزین پلیمری ترموپلاستیک از خانواده پلی استرها) یاد می‌شود نیز برای نگهداری الکل‌های صنعتی و الکل های با درصد پایین استفاده می‌شود. ظروف شیشه ای نگهداری الکل از ظروف پت و پلاستیکی، گران تر و پربهاتر هستند. بیست لیتری های معروف نیز برای الکل های صنعتی و متانول، کاربرد و کارایی دارند. این ظروف نیز قیمت مناسبی دارند و استفاده از آنها در صورتی که قصد خریداری حجم گسترده الکل را داشته باشید بلامانع است.
نکته پایانی این بخش، این است که هر چقدر ظرف موردنظر چه از جنس شیشه و چه از جنس پت، بزرگتر باشد، بهای آن ظرف بیشتر می‌شود.

میزان درصد الکل

درصد الکل تولید شده نیز، تاثیر مستقیمی در افزایش و کاهش قیمت الکل دارد و از تاثیرگذارترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل است. هرچقدر درصد الکل پایین تر باشد و سایر ترکیبات آن الکل بیشتر باشد، بهای آن الکل کمتر می شود. البته گاهی در برخی الکل‌های طبی، از ترکیبات دیگری استفاده می شود که ممکن است ارزش بیشتری نسبت به الکل داشته باشند و این مورد، ممکن است سبب گران تر شدن الکل شود با این که درصد الکل پایین تر است؛ ترکیباتی مثل مواد نگهدارنده طولانی مدت.
الکل های طبی و صنعتی از درصد هفتاد به بالا در بازار موجود هستند، الکل با توجه به کاربردی که دارد، ترکیبات مختلفی ممکن است داشته باشد.

فروشگاه و توزیع کننده الکل

شاید از بودن این مورد در لیست عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل تعجب کنید و موجب شگفتی شود، اما اینکه الکل را از چه فروشگاهی تهیه کنیم بر قیمت الکل تاثیر گذار است و تمامی فروشگاه‌ها از مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیروی نمی‌کنند. در برخی شهرها و استان‌ها قیمت الکل پایین تر است و در شهر تهران قیمت الکل بیشتر از سایر استان ها است.
دیگر این که خرید حضوری و آنلاین الکل نیز در عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل نقش پررنگی دارد، در خرید انلاین، هزینه حمل و نقل کالا با قیمت الکل محاسبه و جمع بندی می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر قصد خرید الکل برای مصارف غیر شخصی را دارید، به صورت فله ای این محصول را خریداری کنید.

 

 برند الکل

برندهای داخلی که اقدام به تولید الکل می‌کنند، قیمت و هزینه کمتری برای محصول تولیدی خود در نظر می گیرند و الکل های وارداتی مثل برند بایا، بهای بیشتری دارند. علت این امر خارج از اینکه کدام یک با کیفیت تر هستند، به هزینه های حمل و نقل و گمرک الکل وارداتی بر می‌گردد. برخی برندهای داخلی که الکل تولید می‌کنند نیز از فرایند خاصی برای تولید الکل استفاده می‌کنند و دستگاه های بهتر و به روزتری برای این منظور دارند و الکل تولیدی این برندها در نتیجه استاندارد بیشتری خواهد داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

تفاوت الکل طبی و صنعتی
قیمت الکل طبی به صورت عمده
چگونه الکل ضدعفونی بسازیم؟
عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل
خرید الکل ارزان
راهنمای خرید الکل طبی در تهران

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اهواز، کیان آباد ، خیابان 28 شرقی ، پلاک 12
  • 090322225556
  • info@myco.net
× گفتگوی آنلاین