استفاده از الکل طبی در درمان آکنه

استفاده از الکل طبی در درمان آکنه

الکل طبی یا همان اتانول یکی از انواع الکل ها بوده که در بسیاری از شاخه ها از جمله پزشکی، صنعت دارویی، لوازم آرایشی، بهداشتی و غیره کاربرد های زیادی داشته است.
یکی از مواردی که بسیاری از افراد را درگیر خود می کند جوش های بدن به خصوص در ناحیه صورت است که یکی از انواع جوش آکنه نام دارد.  روش های بسیاری برای درمان آن پیشنهاد شده است، یکی از این روش ها درمان جوش های آکنه با استفاده از الکل طبی است.

آکنه چیست؟

آکنه نیز مانند سایر جوش هایی که در بدن و اغلب صورت ظاهر می گردند، نوعی جوش سر سیاه است. آکنه جزء بیماری های پوستی طبقه بندی می گردد و زمانی که منافذ پوست با چربی و باکتری بسته شده باشند، این جوش ها سر و کله شان پیدا خواهد شد.
آکنه بیشتر در سنین پایین و اغلب در دوران بلوغ در افراد بروز پیدا می کند و گاهی ممکن است تا آخر عمر بر روی بدن یا صورت فرد باقی بماند وموجب آزار و ناراحتی وی گردد.
ولی در اغلب موارد بعد از اینکه دوران نوجوانی و جوانی گذرانده شود این جوش ها به مرور بهبود پیدا کرده و از بین خواهند رفت، البته راه های زیادی نیز برای درمان و بهبود سریع تر آکنه وجود دارد.
بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته و آمار ها نشان می دهند که 85 درصد مردم سراسر دنیا آکنه را در طول زندگیشان حداقل برای یک بار هم که شده تجربه کرده اند.

 

آکنه چیست؟

درمان آکنه توسط الکل طبی

برای درمان انوع مختلفی از جوش ها از جمله آکه محصولات دارویی و بهداشتی بسیار متنوعی تولید و راهی بازار شده اند و با مراجعه به داردخانه ها می توان لیستی از آن ها را مشاهده و داروی مورد نظرتان را با نظر پزشک متخصص تهیه نموده و مصرف نمایید.
اما نکته مهم که وجود دارد در اکثر یا حتی تمامی این داروها ترکیبات الکلی پایه ثابت است. حتی گاهی اوقات برخی از افراد استفاده مستقیم الکل روی جوش را برای درمان آکنه به صورت سریع بسیار موثر می‌دانند.
علت استفاده از الکل در داروهای درمانی برای جوش های آکنه این مورد است که الکل خاصیت ضد باکتریایی داشته و به همین دلیل جهت ضدعفونی کننده برای انواع زخم و سطوح مورد استفاده قرار می گیرد.
زیرا در صورت برخورد الکل طبی با پوست، به علت تجزیه باکتری‌ها که توسط الکل رخ می دهد، محل مورد نظر ضد عفونی می گردد و با همین خاصیت ازبین برندگی میکروب و باکتری برای درمان جوش های آکنه نیز بسیار مؤثر است.

 

چگونه از الکل برای درمان آکنه استفاده کنیم؟

برای درمان آکنه با استفاده مستقیم از الکل بر روی پوست استفاده می کنند، ولی نکته مهم ماجرا اینجا است که باید دقت شود که از الکل با درصد خلوص بالا 70 درصد استفاده نشود زیرا نه تنها به بهبود جوش ها کمک نخواهد کرد بلکه برای سلامتی و بافت پوست نیز مضر است.
اگر فردی به صورت اشتباهی از الکل ۹۰% برای این کار ستفاده کند، به پوست صورت و یا بدنش آسیب‌ های جدی وارد خواهد شد و حتی ممکن است پوست وی بسوزد و دچار التهاب های شدیدی گردد که بسیار خطرناک است زیرا پوست عضو بسیار حساسی در بدن انسان ها است.
قبل از مصرف الکل بر روی پوست بهتر است پوستتان را با نوعی روغن مفید برای پوست مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و غیره ماساژ داده و سپس از الکل بر روی آن استفاده نمایید.

 

تاثیر الکل طبی روی پوست

خشک شدن پوست، تاثیر الکل طبی روی پوست می باشد که البته رقیق کردن الکل با روغن درخت چای بهترین پیشنهاد برای این کار است، زیرا این ماده علاوه بر چرب کردن پوست در کاهش آکنه نیز بسیار موثر است.
یکی از مواردی که باید به آن توجه نمود این است که آیا پوست بدن شما به الکل حساسیت دارد یا خیر برای بررسی و تست حساسیت مقداری الکل را با نوعی از روغن های طبیعی رقیق نموده و سپس ماده حاصله را بر روی قسمتی از پوست بدن به جز ناحیه صورت امتحان کنید.
در ادامه باید یک روز را تحمل نمایید و سپس مشاهده کنید که آیا پوست نسبت به الکل عکس العملی نشان داده یا خیر، در صورتیکه پوست واکنشی به الکل نشان نداده بود مجاز خواهید بود که از الکل برای بهبود و درمان جوش های آکنه خود استفاده نمایید.

معایب استفاده از الکل برای درمان آکنه

تمامی روش های درمانی و دارو ها در کنار فواید درمانی که دارند ممکن است معایب و مشکلاتی را نیز در کنار درمان برای افراد ایجاد نمایند که البته تمامی این عوارض برای همه افراد یکسان نخواهد بود و هر بدنی نوع خاصی از واکنش را ایجاد خواهد نمود.
الکل نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و ممکن است در صورت استفاده از الکل مشکلاتی برای فرد ایجاد گردد که از معایب استفاده از الکل محسوب گردد.

 

معایب استفاده از الکل طبی

گاهی بعد از مصرف و مالیدن الکل بر روی پوستی که دارای جوش های آکنه است عوارض جانبی ایجاد می گردد که حتی ممکن است منجر به بدتر شدن آن جوش ها نیز گردد.
زمانیکه از الکل برای درمان استفاده می کنید به علت خواصی که الکل ها دارند پوست به مرور زمان خشک تر می شود که غدد چربی موجود در بدن برای مقابله با این حالت واکنش هایی از قبیل تولید بیشتر چربی را از خود نشان می دهند که در نتیجه بر اثر تولید بیشتر چربی در پوست ممکن است به تعداد جوش ها افزوده شود.
یکی دیگر از معایب و عوارضی که ممکن است الکل بعد از مصرف بر روی پوست ایجاد کند قرمزی، ورم، التهاب و پوسته پوسته شدن آن است که این حالات موجب بروز بیشتر آکنه ها بر روی پوست خواهند گردید که این عامل باعث گردیده تا افراد در استفاده از الکل برای جوش های خود از قبی آکنه تعلل کنند.
زیرا در بعضی موارد مانند مثال فوق الکل نه تنها در بهبود و درمان جوش موثر واقع نمی گردد بلکه ممکن است موجب تشدید و حتی بدتر شدن جوش های آنه در سرتاسر بدن شود که حالتی غیر قابل قبول است. سئو سایت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

از چه الکلی برای ضد عفونی استفاده کنیم؟
اسانس کشمش چیست و چه کاربردی دارد؟
کاربرد اسانس‌ در داروسازی
طرز تهیه عرق کشمش با درصد الکل بالا
معرفی 5 اسانس صنعتی برای تولید عطر
معرفی انواع اسانس خوراکی برای کیک و شیرینی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران یافت آباد بلوار معلم جنب مظفری پلاک ۳۹۵
  • شماره تماس: 09125265076
  • info@casitshimi.com
× گفتگوی آنلاین