پخش و فروش عمده الکل

تلفن تماس: 09125265076

 

انتخاب بهترین الکل طبی با درصد خلوص بالا

انتخاب بهترین الکل طبی با درصد خلوص بالا

در ابتدای کار به تعریفی از الکل در علم بی نظیر شیمی محض خواهیم پرداخت، در این شاخه از علم به هر ترکیب شیمیایی که دارای فرمول cnH2n+1OH باشد و دارای گروه هیدروکسیلی متصل به اتم کربن است، الکل گویند.
الکل ها دارای انواع بسیار زیادی هستند که توضیح درباره تمامی آن ها در این مبحث نمی گنجد، ولی باید بدانید که الکل طبی همان اتانول است که مایعی بی‌رنگ و فرار بوده که دارای بویی بسیار تند است و این محصول از طریق تخمیر شکرها به دست می‌آید.

درصد خلوص الکل ها

یکی از اصطلاحات بسیار رایج در علم شیمی و همچنین مبحث الکل ها، درصد خلوص است، زیرا مواد مورد استفاده در آزمایشگاه یا صنعت کاملا خالص نیستند و معمولا مقادیری مختلفی ناخالصی را به همراه دارند.
اگر بخواهیم یک تعریف علمی و خلاصه از درصد خلوص داشته باشیم باید بگوییم درصد خلوص، مقدار گرم ماده خالص در 100 گرم ماده ناخالص است.
اتانول یا همان الکل طبی در غلظت های پایین تر از 70% قابلیت عفونت زدایی ندارد، در نتیجه درصد خلوص پایین تر از 70 درصد هیچ تاثیری در میکروب زدایی نخواهد داشت.
در صورتی که اتانول با درصد خلوص و غلظت بالا داشتید ولی هدف شما ضد عفونی نمودن سطوح است باید آن ها را تا آن اندازه رقیق کنید که به غلظت برابر یا کمتر از 70 درصد نرسد.
در کل الکل 70 درصد در بازار موجود نیست و تمامی الکل هایی که دارای خلوص 70 درصدی هستند طی مرحله رقیق سازی به این غلظت رسیده اند.
الکل طبی در درصدهای خلوص متفاوت از جمله 96 درصد و 85 درصد و غیره در حجم های متفاوت در شرکت های تولیدات شیمیایی ساخته و روانه بازار می گردند.

میزان انحلال و رقیق سازی الکل طبی

در همین ابتدای صحبتمان راجع به این موضوع باید بگوییم یکی از مهم ترین خصوصیات الکل طبی یا همان اتانول این است که به هر نسبتی در اب حل شده و قابلیت رقیق شدن دارد.
در اصل رقیق سازی یکی از کار هایی است که گستره کاربرد انواع الکل ها را افزایش می دهد و موجب می گردد بسته به نیاز و هدف مورد نظر الکل را در هر حدی که می خواهیم رقیق نماییم.
رقیق سازی همواره یکی از روش های بسیار پر کاربرد در علم شیمی می باشد که در مورد الکل نیز دارای کارایی بسیار زیادی است و از جمله کارهای آزمایشگاهی به حساب می آید.
رقیق سازی معمولاً روی انواع گوناگون الکل با درصد های خلوص زیاد انجام می شود تا در نهایت یک الکل با درصد خلوص دلخواه و مورد نظر فرد انجام به دست بیاید.
رقیق سازی باید با رعایت تمامی نکات در آزمایشگاه صورت گیرد زیرا در صورتی که هنگام رقیق کردن الکل 96 درصد و تبدیل آن به الکل 70 درصد، نسبت های ذکر شده رعایت نگردد ممکن است الکلی که حاصل می شود دیگر خاصیت ضد عفونی کردن را نداشته باشد.

الکل اتیلیک 96 درصد

شاید بتوان با اطمینان بیان نمود که الکل طبی با درصد خلوص 96 درصد، خالص ترین نوع الکل طبی موجود در بازار و صنایع است که با توجه به هدف مورد نظر و نوع مصرفی که خواهد داشت، می توان آن را رقیق نمود.
رقیق کردن الکل خلوص بالا در آزمایشگاه و توسط افراد متخصص انجام می گیرد این کار از طریق مخلوط کردن الکل با آب انجام می شود.
روش طبیعی برای تولید الکل اتیلیک 96 درصد استفاده از تخمیر قند موجود در بعضی محصولات کشاورزی است که در نهایت شربت الکلی رقیق حاصل از تخمیر را تقطیر می نمایند.
روش مصنوعی برای تولید این نوع از الکل طبی این گونه است که آن را از طریق تبدیل مواد پایه نفتی در کارخانجات پتروشیمی تولید می کنند.
روش دیگری که در سرتاسر دنیا برای تولید الکل اتیلیک استفاده می شود روش مصنوعی (سنتتیک) است که روش رایجی نبوده و فقط 10 درصد ا این نوع الکل ها توسط این روش تولید می گردند.
لازم به ذکر است که از این روش در ایران به هیچ وجه استفاده نمی شود و تمام الکل اتیلیک در ایران به روش طبیعی ساخته و روانه بازار می گردد.

ولی الکل 70 دصد برای ضدعفونی کردن به مراتب بهتر از الکلی با درصد خلوص بالاست زیرا الکل 96 درصد تقریبا یک الکل خالص محسوب می شود.
در این صورت غشای پروتئینی ویروس در صورت بالا بودن خلوص الکل به طور کامل از بین نمی رود در نتیجه باید آن را با مقداری آب رقیق نمود زیرا وجود مقادیری آب می تواند تاثیر بسیار بیشتری را در از بین بردن ویروس داشته باشد.
الکل طبی با هر درصد خلوصی که تولید گردد کارایی های زیای خواهد داشت که مهم ترین ان در مصارف پزشکی و تزریقات است، از دیگر موارد کارایی این نوع الکل ها استفاده به عنوان ضدعفونی کننده، در صنایع دارویی، غذایی، بهداشتی و آرایشی است.

نحوه رقیق سازی الکل برای ضد عفونی دست و سطوح

در چند سال اخیر به علت شیوع ویروس همه گیر کرونا استفاده از الکل های طبی به عنوان ضد عفونی کننده دست و سطوح رواج زیادی پیدا کرده است.
یکی از مهم ترین نکات این است که الکلی با درصد خلوص زیر 70 درصد به هیچ عنوان قابلیت میکروب زدایی نخواهد داشت و رقیق سازی الکل برای ضد عفونی در این دوره زمانی برای افراد عادی و در محیط های درمانی مورد استفاده گسترده ای قرار گرفته است.

بنابراین می توان با تهیه الکل های 96 درصد، آنها را طی عملیاتی به الکل های 70 درصد تبدیل نماییم و از آن ها به عنوان ضدعفونی کننده دست و سطوح بهره ببریم.
زیرا بر اساس تحقیقات صورت گرفته این محدوده از غلظت الکل برای پوست بدن انسان آسیب چشم گیری ایجاد نخواهد نمود و غلظت های بالاتر با پوست حساس انسان ها سازگار نخواهند بود و اینجاست که اهمیت رقیق سازی آشکار می گردد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

سرکه تناژ و فله
تفاوت الکل طبی و صنعتی
قیمت الکل طبی به صورت عمده
چگونه الکل ضدعفونی بسازیم؟
عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکل
خرید الکل ارزان

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اهواز، کیان آباد ، خیابان 28 شرقی ، پلاک 12
  • 090322225556
  • info@myco.net
× گفتگوی آنلاین